Jak wybrać agencję SEO?
31 lipca 2022
Więcej o ofercie agencji SEO na seo4.net.
Firmy lub administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, aby dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samemu. Nie posiadając rozeznania w problematyce SEO i nie śledząc systematycznie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kreatywnego pisania i programowania służące merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Zalety doświadczonej agencji SEO
Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Czym kierować się w trakcie szukania firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy wybrać firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych czy kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona ogromne doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO często obecny jest dział z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę należy przeanalizować opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi przeszkodami się mierzyła oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: pisze o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, ale również przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Inny istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się wyszukać na własną rękę online, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta towarach czy usługach, które pragnie wypromować.
Rozliczenie za wyniki – czy to poprawny system rozliczenia z firmą SEO?
Nieufnie należy podejść do firm SEO, które oferują typ współpracy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie klient płaci agencji SEO wówczas, kiedy frazy kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 albo do Top5). To nadal stosunkowo popularny sposób rozliczeń, lecz niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć błyskawiczne rezultaty przy pomocy łamania reguł ustalonych przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, więc dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Co do ceny za usługi agencji SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, aby opracować drobiazgowy audyt SEO, a następnie zrealizować wszelkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele niższe.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]