Jak usunąć bany i filtry Google
15 listopada 2018
Budowanie rozpoznawalnej strony online zobowiązuje do jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać nałożone na portal, kiedy nasze zabiegi wywołują naruszenie zasad profesjonalnej optymalizacji. Przekonajmy się, jakie działania zastosować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla strony online?
Ban od Google stanowi najgorszy wymiar sankcji, któremu może zostać poddana witryna w sieci. Oznacza on bezwzględne usunięcie jej z rezultatów przeglądarki Google, co tak naprawdę realnie komplikuje funkcjonowanie biznesu. Weźmy pod uwagę, że gros użytkowników posiłkuje się Google, więc po zablokowaniu portalu ilość naszych klientów dramatycznie zmaleje. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, co także negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją stosowane wprost przez załogę Google filtry ręczne oraz wywoływane mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
Czy można zwalczyć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za zamieszczanie ogromnej ilości linków przekierowujących na naszą stronę internetową lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby wyeliminować ban od Google musimy wcześniej zweryfikować jego podłoże. Pamiętajmy, żeby przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z problemem. Procedura może jednak potrwać nawet 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.