Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?
16 sierpnia 2018
Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Pomimo działań, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.