Załóż certyfikat SSL – to ważny czynnik rankingowy Twojej strony

18 kwietnia 2020

Na początku tego stulecia kwestie cyberbezpieczeństwa stały się jednymi z najpoważniejszych zagadnień z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze dziesięć lat temu zakupy przez internet były rzadkością, bankowość internetowa była w powijakach i nie słyszało się na co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów dużych marek. Wraz ze wzrostem świadomości, że dane przekazywane za pośrednictwem sieci powinny być zabezpieczane, rozpowszechniło się stosowanie na witrynach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już normę.

Dlaczego certyfikaty SSL są współcześnie wymagane?

Współcześnie większa część świadomych internautów zanim założy profil w sklepie internetowym, wprowadzi dane do formularza czy dokona kupna za pomocą karty kredytowej, najpierw sprawdza czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się charakterystyczna zielona kłódka. Jeśli więc na stronie firmy, szkoły, kliniki, ubezpieczyciela, organizacji czy nawet zwykłego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona wdrożony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i prześle za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL zmniejszają znacznie ryzyko przejęcia lub zmiany danych przez nieuprawnione podmioty oraz uniemożliwiają przekierowaniu na inne, niepożądane i niebezpieczne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, potęguje zaufanie klientów i informuje ich o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? Wszystko zależy od tego ile domen i subdomen chcemy chronić. Certyfikat SSL Wildcard chroni jeden adres domeny i wszystkie jego subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL pozwala zabezpieczyć do 100 domen i subdomen. Najpopularniejszy certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza jedną domenę, sprawdzi się w przypadku małych stron internetowych czy blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest rekomendowany dla stron korporacyjnych, organizacji pozarządowych i branży e-commerce.

Użycie certyfikatu SSL może poprawić pozycję witryny

Niedawno znaczenie certyfikatów SSL wzrosło też z innej przyczyny. Przeglądarka Chrome, która jest obecnie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać witryny bez wdrożonego certyfikatu SSL za potencjalnie niebezpieczne dla internautów (w pasku adresu widnieje informacja “Niezabezpieczona”). Od tego też czasu zapewnienie bezpieczeństwa informacji wprowadzanych na stronie stało się jednym z niezmiernie istotnych czynników rankingowych, który jest uwzględniany przez algorytm Google podczas określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeśli zależy nam na podniesieniu szans na zdobycie dobrych pozycji przez naszą witrynę, nieważne czy to witryna firmowa czy blog, założenie certyfikatu SSL jest konieczne.