Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?
1 sierpnia 2020
Zleć audyt SEO Kraków
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem różnych aspektów, m.in finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły, prędkość wczytywania się witryny i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Oprócz samego wyliczenia uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę www pod względem dostępności, zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, jak również bezbłędności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wskazała ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.
Audyt SEO – dużo błędów może wychwycić tylko człowiek
W sieci jest dużo stron i narzędzi, dzięki którym można szybko i bez opłat wykonać audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia bądź też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeżeli już znajdą pewne błędy na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać na ogół od tygodnia do ok miesiąca. Okres na przekazanie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne błędy ukryte w witrynie. Jeżeli strona została utworzona na platformie typu Magento czy Shoper bądź na bezpłatnym szablonie, to elementów do naprawienia może być sporo. Jeśli strona wolno się ładuje i ma właściwie zerową widoczność na najważniejsze dla klienta frazy, to też są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co pokaże, gdy będzie przeprowadzony uważnie
Odpowiednio zrealizowany audyt SEO może obnażyć masę wad strony, m.in:
- brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
- powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
- jakość kodu witryny,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- słaba jakość zawartości strony,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne
.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]