Google uczy, jak zatrudnić agencję SEO

24 maja 2021

Gdy prowadzisz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, na pewno po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, by pojawiała się ona pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jasne jest wszak, że w dzisiejszych czasach widoczność w internecie jest jednym z fundamentów sukcesu, bo to właśnie stąd duża cześć klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak więc zatrudnić solidną firmę SEO? Rekomendujemy posłuchać podpowiedzi specjalistów, a najlepiej samego Google.

Jak wybrać dobrą agencję SEO? Google opublikowało o tym instruktaż

Nie da się ukryć, że cała branża SEO, a więc działań związanych z optymalizacją stron www pod wyszukiwarki, zaistniała i nieustająco rozwija się właściwie wyłącznie za sprawą Google. Pomimo obecności licznych opcji, jak między innymi Rambler, DuckDuckGo lub Baidu, nadal liczą się pozycje zajmowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto chce zyskać widoczność w sieci, musi zapracować na swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie konkurencja jest mocna, przeważnie jest to nierealne bez konsultacji z ekspertami z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea SEO jest czymś nowym, i opublikowało krótki instruktaż, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO.

Cechy rzetelnej firmy SEO według Google

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, punkt po punkcie naświetla, jak zidentyfikować solidną agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:

  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na określone słowa kluczowe,
  • udzielenie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie podejmowanych działań, przykładowo poprzez cykliczne raporty oraz permanentny dostęp do statystyk strony,
  • zdolność estymacji czasu oraz budżetu potrzebnego do wykonania planowanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od gruntownego audytu strony.

Przedstawicielka Google podkreśla też, że dobra firma SEO nigdy nie obieca fenomenalnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, nieraz dającym wymierne rezultaty dopiero po kilku miesiącach pracy.