Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe
23 listopada 2018
Chcesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu Krakow? Zajrzyj na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują 3 główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Mokotów”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów mieszkających na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest też to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– telefon LG K40 niebieski,
– buty sportowe puma Axis czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert znanego zespołu lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania jest wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też zmienioną treść strony.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]