Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

9 lipca 2022

Potrzebujesz szczegółowych informacji o pełnej ofercie private blog network? Dobrze trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.

Aby konsument zauważył twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network i ich minusy oraz zalety

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są najczęściej stosowane jako część złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub adres e-mail oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Druga ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie linków do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne przeczytania informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności ze zdrowiem, prawem, bieżącymi informacjami i doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO